NM for klubblag 2025 – dag 3

(Foto: Henrik Sjøl)
Lørdag var det dobbeltrunde i NM for klubblag i Drammen. Etter fire runder gjenstår tre lag med 8 lagpoeng som har vunnet alle sine fire kamper. Dette er Bærum, OSS 1 og OSS 2. Øverst finner vi Bærum som med sine 14½ individuelle poeng er ett poeng foran de to OSS-lagene.
Storfavorittene OSS 1 mistet for øvrig ett individuelt poeng i tredje runde, da GM Lars Oskar Hauge ikke rakk fram i tide til partiet mot Markus Teigset fra Kristiasand 1. Resten av OSS 1 gjorde jobben, så det ble uansett seier 3-1.
Det ble også 3-1 til OSS 1 i fjerde runde, da mot Nordstrand 1. Her vant Nordstrands GM Rune Djurhuus på andrebord mot IM Jens Evang Ingebretsen, men resten av laget klarte ikke å følge opp.
På fjerdeplass finner vi Bærum 1920 med 7 lagpoeng, mens det er hele 10 lag med 6 lagpoeng. Øverst av disse er Konnerud Tempo 1, Nordstrand 1 og Nittedal.
De to siste rundene spilles søndag. Femte runde starter kl. 09.00 med toppoppgjørene OSS 1 – OSS 2 og Bærum – Bærum 1920. Hvis favorittene vinner blir det finale i siste runde mellom OSS 1 og Bærum. Denne runden starter tidligst kl. 13.30. Direktesendte partier kan finnes hos Lichess.