Hvorfor er det egne kvinneturneringer i sjakk?
Sara Gilsdottir, medlem av Norges Sjakkforbunds jente- og kvinneutvalg, hadde 30. desember 2025 et innlegg i Aftenposten: Hvorfor er det egne kvinneturneringer i sjakk?.
Saken er ikke bak betalingsmur og kan leses av alle.