BERGENSJAKK

Invitasjon til det første NM for studenter – september 2025

Vi viderebringer følgende fra Norges Sjakkforbund om det nye norgesmesterskapet for studenter:

Nytt Norgesmesterskap i sjakk: Student-NM

Trondheim, 19. – 21. september 2025

Norges Sjakkforbund19.-21.september skal det for første gang avholdes norgesmesterskap for studenter i sjakk i Trondheim! Bli med!

Ved siste styremøte i Norges Sjakkforbund 19. august 2025 ble det vedtatt å opprette student-NM i sjakk. Studentene har aldri hatt sitt eget NM, og i tråd med NSF sin satsning om å øke antall medlemmer ønsker vi å bidra til å skape et godt sjakkmiljø blant studenter. Reglementet utarbeidet av ungdomsutvalget kan finnes her.

Mesterskapet ble tildelt NTNUI sjakk og avholdes i Trondheim den 19.-21. september 2025. NTNUI har planlagt et ambisiøst arrangement med formatet 5 runder langsjakk (90 minutter med 30 sekunder tillegg), og et samlet premiefond på 7000 kr. Turneringen vil ha noe å by på både sportslig og rundt brettet med bankett og livestream på Twitch. Studenter, meld dere på tidens første student-NM!

For mer informasjon om påmelding og student-NM se Turneringsservice.